24.04.2021

Viba je sodelovala pri sanaciji železniškega tunela Karavanke

Izvajalec enega od največjih gradbenih projektov v Sloveniji končno potrjen

Končno je znan razplet velike drame o izvajalcu del na drugem tiru med podjetjema Kolektor CPG in Strabag. Slednjemu na koncu s pritožbo ni uspelo in tako je družba 2TDK  s konzorcijem, v katerem so Kolektor CPG in dve turški gradbeni podjetji – Yapı Merkezi in Özaltin, podpisala slabih 225 milijonov evrov vredno pogodbo za izvedbo glavnih gradbenih del na odseku od Črnega Kala do Kopra v sklopu gradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper. Dela se bodo začela izvajati najverjetneje maja. Približno polovico del bo opravil Kolektor CPG, drugo polovico pa omenjena turška partnerja v konzorciju.

Pri Kolektor CPG bodo morali pošteno zavihati rokave

Delo bi naj opravljajo okoli 500 ljudi, gre pa za 27,1 km dolg odsek, na katerem bo 8 predorov (T1-T8, s skupno dolžino 20,5 km), dva viadukta (skupna dolžina 1,1 km) in dva mostova (skupna dolžina 170 m). V sam projekt gradnje drugega tira pa bo vključenih še okoli deset večjih podizvajalcev.

Za tako velik in zahteven projekt bodo morali pri Kolektorju CPG imeti dovolj opreme za izvedbo del. Njihova oprema, ki jo bodo uporabili pri tem projektu, bi naj bila vredna od 30 do 50 milijonov evrov, pri čemer bodo morali kupiti še za okoli deset milijonov evrov novih strojev, tovornjakov in druge opreme.

Viba in Strabag skupaj pri sanaciji železniškega predora Karavanke

Podjetje Strabag je moralo zaradi kratkih rokov izvedbe sanacije železniškega predora Karavanke pri podjetju Viba najeti kar dva stroja za brizganje betona, in sicer Putzmeister Wetkret 5 in Putzmeister SPM 500. Podjetje Viba je med drugim zastopnik nemškega podjetja Putzmeister, ki proizvaja različne vrste strojev za transport in betoniranje, med drugim tudi stroje za brizganje betona, ki se uporabljajo pri izgradnji in sanaciji tunelov.

Razlog za varnostno-tehnično nadgradnjo oz. sanacijo železniškega predora Karavanke izhaja iz problematike obstoječega stanja obravnavanega odseka proge oziroma železniškega predora, ki ne omogoča zadostnega svetlega profila (obstoječi minimalni svetli profil) glede na sodobne standarde evropskega železniškega omrežja. Projekt, vreden okrog 80 milijonov evrov, se izvaja že od lanskega avgusta in bo zaključen predvidoma septembra letos.

Na Direkciji RS za infrastrukturo pojasnjujejo, da je izgradnja enotirne proge sicer kratkoročna rešitev za povečanje prometne varnosti v predoru, zato je potrebno razmišljati o izgradnji druge cevi predora kot dolgoročne rešitve v skladu s kapacitetnimi potrebami.

Stroj za brizganje betona Putzmeister Wetkret5 – prava rešitev za zahtevno delo v predorih

Že prej omenjeni stroj, Putzmeister Wetkret 5, je odlično pripomogel pri delu na tem zahtevnem projektu. Stroj ima namreč 17 m dolgo roko, ki hitro in precizno brizga beton in tako lahko doseže tudi najzahtevnejše predele. Opremljen je z dozirnim sistemom, ki avtomatično sinhronizira dodatke za beton, glede na hitrost samega izbrizga betona.

Model Wetkret 5 ima celo 119 kW (160 KM) močan dizelski motor, z nizkimi vrednostmi izpušnih emisij, kar je pogoj za delovanje takšnega stroja na evropskem trgu. Da pa je delo z njim še toliko lažje, ima vse kontrole kar na daljinsko vodenem upravljalniku, s katerim poskrbite za vse procese ali faze pri brizganju betona. Putzmeister Wetkret 5 je res pravi specialist za delo v predorih.

Podjetje Putzmeister poleg prevoznih in stacionarnih betonskih črpalk proizvaja tudi različne modele strojev za brizganje betona, katere lahko kupite ali najamete pri podjetju Viba. Ponudbo omenjenih strojev pa lahko vidite tukaj.

Potrebujete pomoč pri načrtovanju in izvedbi vašega projekta?



info@viba.si ali 041 624 060